lørdag 8. mai 2010

Salvadoreña


Det er en stund siden siste "bokomtale" og det må jeg innrømme skyldes at jeg har rett å slett glemt det.
Men nå er jeg tilbake. :) Denne uken har jeg hørt boken Salvadoreña av Cecilia Samartin. En bok jeg absolutt kan anbefale, den er både litt vond og god på samme tid. Den beskriver alt fra de verste massakre, til flukt, vennskap og kjærlighet. Omtrent i den rekkefølgen. Jeg kunne tenkt meg at det fantes en bok nr to av denne, lurer på hvordan det går videre. Men det må jeg nok bare tenke meg til selv.
Forfatteren Samartin har iflg. omslaget også skrevet to andre bøker som jeg skal prøve å finne å få lest. Det må vel være et bra tegn :)

Jeg må få legge til at jeg liker lydbøker. De kan aldri erstatte følelsen av å ha en bok mellom hendene og den fantastiske lukten av gamle bøker. Men de gir meg muligheten til å kombinere boklesing med håndarbeid. Derfor fortsetter jeg å kjøpe bøker i papirform i et håp om at det en gang skal komme en sommer fin nok til at de blir lest og låner lydbøker for å høre inne i påvente av fint vær. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar