onsdag 18. mai 2011

Strikketid?

Jeg hører mange som sier at de kunne ønske de hadde tid til å strikke. Og at de er så imponert over alt jeg får tid til å strikke. Det er snakk om prioritering, og det å se mulighetene til å få strikke.
Derfor tenkte jeg at jeg i påvente på at jeg blir ferdig med neste strikkeprosjekt vise litt strikketid-inspirasjon.

Strikking på hotellet i Oslo i påvente på middag.

Strikking i solen på svabergene.

I bilen på ferga, eller mens du venter på ferga. En fordel at bilen står stille.

Strikking forran tv'n er en klassiker!

På selskap byr det seg alltid en mulighet til å strikke litt.

På flyet er det ikke stort annen å finne på. Heldigvis er strikkepinner helt lovlig i håndbagsjen :)

Tiden går fortere generelt på offentlig kommunikasjon med litt garn og pinner.
Konklusjonen er altså:
Ha alltid med strikkingen i vesken, en vet aldri når anledningen byr seg.

5 kommentarer:

  1. Haha! Eg ser kor du har vært på selskap..!! :)

    SvarSlett
  2. Du gjør som Hans Nilsen Hauge du,benytter en hver anledning til å strikke.Han gikk og strikka og han,har du prøvd det?

    SvarSlett
  3. Nei, jeg har ikke prøvd det. Men med tanke på at jeg har problemer med å gå og skrive meldinger så tror jeg at jeg venter litt til.

    MK: Ja, du gjør vel det. Mulig du var der? ;)

    SvarSlett
  4. Stilig! God idé over her...
    Du burde fått deg en slik nøsteholder til du skal begynne å gå og strikke samtidig.. Ei dame jeg kjenner strikka mønster med to farger og gjekk tur! Det er sikkert bare en treningssak. Ho gjekk ikke i tettbebygd strøk da, men i en fjelldal. Så det er nok best å øve på egnet sted.
    Ha det fint så lenge!

    SvarSlett
  5. Enig.Strikke kan en gjøre overalt. Du glemte å nevne strikking på venterom (lege, tannlege osv).
    Livet er morsommere for den som strikker....

    SvarSlett