mandag 16. februar 2015

Stjernebord kofte


Stjernebord kofta er et mønster fra Sandnes Garn, det er veldig mange fine modeller i heftet jeg kjøpte i høst (Norske ikoner barn). Jeg er allergisk mot montering (tror jeg) derfor er jeg veldig glad i alt som er strikket med rundfelling eller raglanfelling.
Overraskende nok overlever jeg klipping og montering av jakker...


Denne er strikket i Karisma og i heftet står det størrelse 2-4 år. Nå er ikke jeg noen ekspert i barnestørrelser, men det er en veldig stor 2-åring denne passer til :) Jeg satser på at den ferske 3-åringen denne er tiltenkt kan vokse inn i den etter hvert.



Forelsket meg i disse knappene, de passet godt til fargen på mønsterborden, er sånn passe blanke og jentete. Satser på at de likevel er så enkle å få igjennom knappehullene at pappa'n godkjenner dem. Ikke alle mine monterte knapper er blitt det, nemlig. :)


 

2 kommentarer: