mandag 28. mars 2016

Avlunga


Aner ikke om det er slik det skrives, men jeg har lært meg et nytt ord i år. Avlunga er altså det samme som pulsvarmere/håndleddsvarmere, bare på dialekt. Og jeg liker ordlyden :)

Samtidig passer det godt siden jeg strikket et par avlunga til en kollega av meg, som ønsket seg et par lilla pulsvarmere til kalde dager på jobb. 


Mønsteret heter Maize, og er fine med god passform. Litt mye vrangstrikk for min smak, kanskje... Derfor tok de litt lengre tid enn jeg hadde tenkt.


Men de ble ferdige og ble sendt til Kristiansand sammen med litt annet snacks som en oppmuntring i årsoppgjørstiden. Så ja, det er ei stund siden de ble ferdige. Sendte de fra meg i begynnelsen av februar. 
Slik går det når jeg er litt sein med å oppdatere bloggen :)

I denne sammenhengen passer det kanskje fint å putte inn et annet lite prosjekt jeg strikka på januar, som er en liten nøkkelring-sokk. Også denne ga jeg bort en overraskelses-pakke til ei veninne.  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar